Wet n Wild take on the day eye shadow primer

Himla långt namn på den här!
Den här primern är fantastisk. Jag har hårdtestat den och kan nu ge ett slutgiltigt resultat.
En primers uppgift är att få skuggan att fästa bättre på ögonlocket, att intensifiera färgen, jämna ut ögonlocket och hindra att skuggan lägger sig i veck i globlinjen. Den här klarar allting galant måste jag säga.
Jag har provat den på ögonlocken och makeupen håller verkligen hur längesomhelst. Efter 12 timmar satt det lika fint som vid applicering.
Jag har även provat denna på handen när jag swatchat skuggor, och satt då kvar i två dagar. Helt galet bra!
Min tidigare favorit Lumene eye shadow primer har blivit nerpetad från tronen. Detta efter att jag jämförde dessa två på handryggen. Se bilder nedan. Den här primern får 5 av 5 Romerska bågar!

Wet n Wild eye shadow primer kostar 79:-/10 ml.
Den finns att köpa på tex eleven.se, Beautyplanet och Ellos.

Vilken är er favoritprimer?

Här nedan har jag använt samma borste,samma skugga och lika många lager.
Till vänster ser ni Wet n wild, i mitten Lumene och höger ingen primer alls. Visst ser man skillnad?
 
 

Kommentarer :

#1: Erika / Dravena's Beautyparlour

Oj, vad roligt att den är så bra! Synd att jag har primers för ett år framöver, annars hade jag nog slagit till.

skriven
#2: Camilla

Otrolig skillad! Kul med tanke på att den är så pass billig. Många på jobbet frågar efter en billigare primer och jag själv använder Too Faced och Urban Decay (förutom MAC Paint Pots då) och de är ju lite för dyra. Men nu kan jag ju tipsa om denna! :)

skriven
#3: Camilla

*skillnad

skriven
#4: Aidas MakeUp

Åh, så kul att den fungerar! Har du feta ögonlock eller normala? Skulle varit kul att veta då jag har feta och det enda som har bitit på de är UDPP!

skriven
#5: Erica

Jaa, gud vilken skillnad!! Använder själv lumenés vilket är den första jag testar men är faktiskt inte så imponerad...Får nog lov att köpa mig wet n wild tror jag bestämt! :)

skriven

Kommentera inlägget här :