Face of the day- Fredag

Ni hade som önskemål att få se fler Make up of the day och face of the day. När det är varmt ute är jag inte alls sugen på att använda smink och när jag gör det använder jag gärna mina ständiga följeslagare.
Men idag testade jag några nya produkter. Min sambo och hans ena band hade spelning förut,så jag passade på att göra mig lite iordning. Med fokus på basen, som vanligt när det är spelning för jag hatar att behöva oroa mig för hur sminket ser ut.
Här stod jag på olika avstånd från fönstret, därför skiljer sig färgerna väldigt mycket såg jag när jag la in bilderna på datorn. Men jag orkade inte ändra. Jag är dock inte så blek som på mittersta bilden.


Hur sminkar ni er helst på sommaren? :)

Ansikte
Foundation- Mary Kay luminous wear foundation Beige 3
Puder- Rimmel transparent
Rouge- ELF fuchsia fusion
Bronzer/conturing - The body shop Honey bronze bronzing powder*
Highlight- Wet n wild Shimmer palette Rose champagne*

Ögon
Eyeliner- ELF liquid
Mascara- Yves Rocher Sexy plump

Ögonbryn
H&M eyebrow pen Light brown

Läppar
Deborah- Glossissimo 09* <--- Ny favorit

*Nya produkter som kommer i egna inlägg

Kommentarer :

#1: Beautybylinda

Enkelt och snyggt! Jag blev väldans förtjust i TBS Honey bronzer :)

skriven
#2: Tina

Snyggt! På sommaren gillar/ sminkar jag mig ljust. Kan även använda antingen ljusa, pastelliga lr skimrande ögonskuggor :) Det värsta på sommaren när det gäller smink är ju att det gärna svettas bort hehe ;)

skriven
#3: Erika / Dravena's Beautyparlour

Jag sminkar mig också så lite som möjligt på sommaren. Lätt bas och färgglada läppar är min favorit!

skriven

Kommentera inlägget här :