Grön onsdag: Wet n wild- Glow stick

Äntligen onsdag! Och det firar vi såklart med Grön onsdag hos Karin. Idag får ni se ett tredje lack från Wet n Wilds samarbete med Fergie.
Glow stick är ett grönt neonlack med tydlig dragning åt gult, med skimmer som torkar matt, fast inte riktigt så matt som neoner brukar måste jag skriva. Jag minns inte om jag hade två eller tre lager. Formulan var faktiskt väldigt trevlig.

Och jag tror jag vet vad ni tänker! Hur ser detta ut jämfört med China Glaze- I'm with the lifeguard? Det var iallafall det första jag tänkte,och jag har såklart jämfört.
GS drar mer åt gult och är,enligt mig,inte lika "frostigt" som IWTLG. GS har även lite mer skimmer i sig.
På bilderna nedanför har jag IWTLG på Lillfingret. Som ni ser är dom inte dupes,men nära nog.
Längst ner ser ni lacket toppat med Hollywood walk of fame,glitterlacket jag fick hem från samma kollektion. Lacket får dock ett eget inlägg såsmåningom.

Jag föredrar nog faktiskt GS,det är lite mer "in your face". Fast båda är fantastiska och jag gillar den här typen av lack. Vilket föredrar ni?

Kommentarer :

#1: Alexandra

Himla härlig grön färg. Man blir riktigt glad av detta.

skriven
#2: Karin // Vacker och Underbar

Fin nyans även om jag har svårt för frostskimret! =)

skriven
#3: Louise (NailedIt)

Superhärligt! :)

skriven
#4: Erica

Shit va coolt glitterlacket va :)

skriven

Kommentera inlägget här :