Recensioner: The body shop body butter Cranberry Joy and Vanilla Bliss

Först och främst vill jag bara uttrycka att jag är lyckligast i världen. Vi var på ultraljud i måndags och allting såg jättebra ut. Lilla Grodan gör kullerbyttor och lever rövare därinne. Vi fick även veta att Grodan är en liten tjej. Alltså känslan av att få veta vad som döljer sig i magen är fantastisk. Nu längtar jag verkligen ihjäl mig till april. Att få träffa vår Saga för första gången ♥

Nåväl, nu till både recension och julklappstips i ett. Nämligen dessa två body butters ur TBS julkollektion.
Cranberry joy och Vanilla bliss. Jag kör en gemensam recension eftersom jag totalälskar båda två och det finns inga (som jag upplever det) markanta skillnader. Jag kan inte välja en favorit helt enkelt.

Doft: Båda doftar verkligen underbart och det är svårt att välja vilken jag gillar mest. Jag är svag för både tranbär och vanilj. Cranberry joy doftar verkligen fantastisk av syrliga tranbär och gör sig himla bra på huden! Vanilla bliss doftar sött men ändå kryddigt av julig vanilj. Toppbetyg på båda!

Konsistens: Cranberry joy är mjukare i konsistensen än Vanilla bliss men båda går in förvånansvärt fort i huden för att vara body butters. Jag upplever att TBS BB Mango gärna lägger sig som en hinna över huden, så är inte fallet för dessa två. Cranberry brukar jag använda dagtid och efter dusch, och Vanilla på kvällen strax innan jag lägger mig. Vanilla bliss har en lite hårdare konsistens som kräver lite mer arbete att applicera, men inga svårigheter inte.

Återfuktningsförmåga: Inget att klaga på här heller! Huden blir mjuk och håller sig återfuktad länge. Jag kan inte klaga på något när det gäller dessa två. Ang Ginger sparkle så är jag inte överens med doften,därför kommer jag nog inte att testa den. Tidigare hade jag gjort det för bloggens skull, men iom graviditeten så har jag blivit extremt doftkänslig och mår grymt illa av vissa dofter. Däribland Ginger sparkle.

Jag kommer absolut köpa på mig ett par burkar av varje och ge bort i julklapp! De flestas hud blir extra torr under vintern och body butters är ofta en uppskattad julklapp. De kostar som vanligt 185:-

Vilket är erat favorit body butter?

 

Kommentera inlägget här :