LCC Hydration heaven hair oil


För ett par veckor sedan lanserades LCC sin hårolja Hydration heaven som "Ger håret rikligt med fukt och efterlämnar en silkeslen känsla. Gör det lätt att reda ut hårstråna och efterlämnar en fin glans. Kan användas i både blött och torrt hår"- Info från Nordicfeel.se

Jag har använt oljan nästan varje dag i 1,5 veckor och jag gillar den verkligen! Den är väldigt lätt och inte "oljig" som håroljor brukar vara. Den kommer i en spraypump, bara det talar för att den är väldigt tunn i formulan. Den är lätt att applicera i håret och lämnar ingen fet hinna ens på händerna när man applicerat. Jag upplever att mitt hår blir väldigt mjukt och lätt att hantera efter jag använt Hydration heaven. Håret blir mindre flygigt och mer sammansatt. Jag har använt i både blött och torrt hår men föredrar att använda den i torrt hår efter att jag fönat håret. I fredags använde jag mitt vanliga värmeskydd, fönade och hade sedan i håroljan innan jag skulle ut på kvällen. Min killkompis satt och klappade mitt hår på kvällen och sa att håret var fantastiskt mjukt och lent!
Och doften är fantastisk! Med topp-/hjärt-/och basnoter som passionsfrukt,lotusblomma och vit mysk kan det inte bli annat än bra.

Hydration Heaven kostar 159:- och innehåller 50ml.

 

Kommentarer :

#1: Ann-Sofie/Colour it

Härligt med håroljor, jag älskar det. :-)

skriven
#2: Lackert

Det lät som en bra olja, kanske skulle ta och testa den för jag behöver nåt till mitt torra hår

skriven

Kommentera inlägget här :