The body shop Hemp collection

I slutet på December släpper TBS en nyhet i Hampa-kollektionen, nämligen Soap on a rope (125:-) Dvs en tvål på ett snöre. Tvålen innehåller hampafröolja som är väldigt fuktighetsbevarande och rengör milt och skonsamt.
Hampa är en av de mest näringsrika naturliga ingredienserna man kan använda på huden. Hampafrö olja har höga halter av essentiella Omega 3- och 6 fettsyror och gör att Hemp-serien är rejält fuktighetsbevarande.

I samband med lanseringen av Soap on a rope vill man passa på att lysa upp det övriga sortimentet av hampaprodukter. Deras Hemp hand protector (130:-/100ml) är en internationell bästsäljare.
I serien hittar vi även Body butter (185:-/200 ml), Foot protector (130:-/100 ml), Lip protector (75:-/4,2g), Face protector (160:-/50 ml) samt Intensive hand butter 140:-/100ml)

Doften är stark av träd, barr, mark och jord. Den är alldeles för stark för mig så den enda produkten jag använder är Face protector, som nästan inte har någon doft alls. Den är en suverän återfuktare och håller ansiktet mjukt och återfuktat länge!

Vad tycker ni om Hemp från TBS? Gillar ni doften eller är den inte er kopp te?



 

Kommentarer :

#1: Ellet

Älskar handkrämen. Både jag och karln har den som favvo och vi har tagit oss igenom 1½ tub vid det här laget, plus en sån där resetub! Visst fanns den som handtvål förra eller förrförra året? Den gillade jag starkt också, även om jag inte investerade i så dyr handtvål när den tog slut.

skriven
#2: Shortylegsbeauty

Älskar lip balmet.... använder den varje dag och har en vid sängen, en i min väska å en bredvid datorn :D haha
Alltså den är SÅ BRA!! Min pappa hade lite roligt åt mig och sade att klart det är så bra då den innehåller "knark" ;)
xx

skriven

Kommentera inlägget här :