Min halloween make-up

Hade egentligen inte tänkt visa denna då jag inte blev nöjd alls, men allt kan inte vara perfekt jämt så ni får se iallafall. Makeupen jag egentligen tänkt göra föll på att jag inte var ute i god tid och inte fick tag på någon vit foundation. Så jag fick inpulsköpa lite svart,vitt och rött fetsmink. Dock var det extreeemt dåligt och kladdade av sig och smälte så munnen och tänderna blev helkonstigt. Jag hade detta på festen i ca 1 timme (som förövrigt rockade ♥) innan jag tog bort det och la en vanlig make up. Nästa år ska jag vara lite mer förberedd. Och jag har redan börjat fila på min utstyrsel,haha. Älskar halloween!

Ögonfransarna är från H&M.


 

Kommentarer :

#1: Emily

Inte för att vara den, Men du inser att du kunde gjort samma sak som säkerligen hade hållt bättre, med en svart och en vit ögonskugga med rött läppstift?

Dock förstår jag hela stressen med att inte hinna med det man planerade från första början, så det är ju inte så jätte dåligt gjort egentligen :)

Svar: Självklart inser jag det, tänkte göra det från början. Men gjorde bedömningen att det skulle ta längre tid då jag förmodligen skulle behöva packa den vita färgen väldigt mycket,har inte stött på en riktigt grym vit skugga. Och tid är något jag har extremt lite av med tanke på att jag har en 7-månaders att ta hand om. Jag hade knappt 2 timmar på mig innan jag skulle dra till festen, därför fick det bli fetsmink. Jag la lite transparent löspuder ovanpå,men det hjälpte föga. Det enda som höll var det röda, och det är ett läppstift från Yves Rocher.
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#2: Pamsan

Vad synd att det var dålig kvalitet på sminket. Tycker ändå du fick till det bra. När jag såg inlägget i flödet på Bloglovin så det ascoolt ut på håll. :)

skriven
#3: Lackert

Coolt! Fördelen med halloween makeuper är ju att dom inte behöver vara helt perfekta

skriven

Kommentera inlägget här :