The body shop lanserar Fuji green tea

Så här nipprig som jag blir av Fuji green tea har jag inte blivit av någon av The body shops kollektioner sedan Blueberry. Herregud så gott den doftar!! Serien innehåller handplockat grönt te för att bevara antioxidanterna. Grönt te har i över 400 år haft ett högt anseende på grund av sina hälsosamma egenskaper. Japanska kvinnor har länge använt grönt te i sin skönhetsvård och grönt te anses fuktighetsbevarande och porsammandragande. Serien släpps den 24e Mars och kommer bli en permanent del av sortimentet (Hallelujah!!).

Ska ni kika in serien när den släpps?

Nu spanar vi på några av produkterna tycker jag.

Från vänster har vi body butter, body scrub, eau de cologne, bath salt samt Bath infuser.
Badsaltet lägger man i bath infuser och doppar i badet, som en tesil!
Jag har bara hunnit testa Eau de colognen. Den är fantastisk. Den doftar SÅ friskt, fräscht och krispigt.
Toppnoter som grönt te, bergamott, citron och mandarin. Med ett hjärta av kamelia, jasmin och viol. Det är en perfekt dagdoft som piggar upp vilket humör som helst.


Som ni vet så är jag svag, åh så svag, för kroppsskrubbar. Jag har inte hunnit testa den än,men var så säkra på att det kommer en recension snart.


Här ser ni badsaltet. Underbart! Jag har tyvärr inget badkar längre, men jag kommer använda denna i fotbad. Och så kommer jag säkerligen ta med mig burken och våldgästa någon med badkar!

Här nedan ser ni priser samt resterande produkter i serien. Jag ska kolla in både body lotion och body sorbeten. Förmodligen duschtvålen också. Det är tur att jag fyller år snart!
 
1. Fuji Green Tea™ Bath Infuser 60 kr
2. Fuji Green Tea™ Bath Tea 300g 225 kr
3. Fuji Green Tea™ Body Scrub 200ml 225 kr
4. Fuji Green Tea™ Exfoliating Soap 100g 60 kr
5. Fuji Green Tea™ Body Wash 250ml 85 kr
6. Fuji Green Tea™ Body Butter 200ml 185 kr
7. Fuji Green Tea™ Body Lotion 250ml 155 kr
8. Fuji Green Tea™ Body Sorbet 200ml 165 kr
9. Fuji Green Tea™ Eau de Cologne 100ml 195 kr

Kommentera inlägget här :