Recensioner: LCC Good to go dry shampoo och Pixie dust hairspray

Det här inlägget har legat i utkast sedan i somras, men inte blivit publicerat. Så jag tycker det är dags för det nu.

Vi börjar med torrshampoot Good to go.
Först måste vi prata om doften,kolasås. Den doftar gott,det gör den. Om än väldigt sött. Men den doftar även väldigt mycket av kolasås. Det är svårt att ha på sig något annat som doftar (parfym,lotion,deodorant etc) då det blir en väldig mix av dofter. Hade gärna sett en lättare fräschare doft faktiskt.
Det är lätt att applicera och lämnar inget vitt efter sig om man jobbar in det lite i hårbottnen. Håret ser fräsch och nyduschat ut. Detta håller dock inte i sig. Jag tycker att mitt hår börjar kännas fett och orent redan efter en timme. Alltså ingen långvarig effekt men funkar bra om jag bara ska upp till affären. Doften är för mycket och effekten för lite för att det här ska bli en favorit. Den står mest i badrummet och ser fin ut, för jag tycker att designen är väldigt fin.

Hårsprayen Pixie dust har (tyvärr) samma doft som good to go,alltså kolasås. Men jag tycker faktiskt att doften avtar väldigt mycket på kort tid (stort plus) så jag brukar fixa håret en stund innan jag applicerar parfym etc.
Sprayen är väldigt lätt, men ger en kanonstadga utan att tynga ner håret och utan att få håret att "stelna". Iallafall på mitt för tillfället korta hår.  Jag gillar verkligen den här hårsprayen. Vi kommer bra överens och jag har ofta med den i väskan.

Ett av nagellacken har jag skrivit om HÄR

Kommentera inlägget här :