Mina lack

Häromveckan organiserade jag om lite i Helmer, och passade på att räkna lacken samtidigt. Mindre än jag trodde faktiskt. Dock ligger jag verkligen i lä när det gäller nagelbloggare, men helt klart över medelsvensson ;)
376 stycken fick jag det till. Men i efterhand insåg jag att jag har vissa lack jag inte räknat med. Helt enkelt för att jag inte hittar dom. Nåväl, jag passade på att ta ett par bilder. Sent på kvällen så det är verkligen inte de bästa,men det kanske kan vara kul för er att se ändå.

Innan jag organiserade stod lacken på bubbelplast,men nu valde jag att ställa dem i lådor. En glossybox och resten är lock och låda från Depends pressutskick. Funkar jättebra. Det får plats 4 stycken i en låda, och det ger lite plats över till annat om man skulle vilja. Efter flytten till lådorna fick även ytterligare en låda i Helmer rensas för att få plats med alla lack. Numera fylls 4 av 6 lådor med lack.

Hur många nagellack har ni? Och hur förvarar ni dem?


Från vänster
Låda 1. Depend-lack och Gellack. Samt smartgels startkit från Orly.
Låda 2. Isadora, Kleancolor, H&M, Nordic cap och lite blandade.
Låda 3. Blandlådan. Ingen ordning alls på märken.
Låda 4. Finlådan som jag kallar den. Här står China Glaze, OPI, Color Club och 2 orly.
Korgarna på vänstersidan är otestade lack, dock fick jag inte med alla korgar på bilden.



Ovanpå Helmer förvarar jag remover, baslack,filar etc. I Orly-kartongen står 9 Orly lack. Och i krukan ligger det massa Orly Smartgels. Bakom allting ligger min LED-lampa till alla smart- och gellack.
 

Kommentarer :

#1: Evelinasfina Skönhetsblogg

Måste köpa Helmer! Så får man kanske lite ordning och reda :)

skriven
#2: Helena

Jag har ju både en Helmer och en Alex som jag förvarar mina. Det där med Glossylådorna var smart. Det tror jag minsann jag ska härma. Annars har jag lådindelare och sån där antiglid matta till grytlådor i mina byråer.

skriven

Kommentera inlägget här :