Fukta penseln för att få en snyggare skimrig ögonskugga

Primer i all ära, och det tycker jag alltid att man ska ha, men de jag har testat hjälper oftast inte till att få den där metalliska känslan man ibland vill ha. Det är lätt att göra! Ta en facemist eller häll över vatten i en tom pumpflaska. Jag kör på vatten. Spraya lite på en sminkpensel, ta lagom mycket. Penseln ska inte vara blöt men heller inte för torr. Plocka sedan upp ögonskugga som vanligt och applicera på ögonlocket. Vattnet aktiverar pigmenten i skuggor som kanske annars är ganska skira. Det funkar även på matta skuggor men jag tycker det blir bäst med skimriga.



Utan och med fuktad pensel
 




Kommentarer :

#1: Emily

Varför använder du en fluffigare pensel när en platt, hård pensel gör jobbet mycket lättare när det kommer till att fukta dem och göra ögonskugorna mer mettaliska?

BTW! Det ska tydligen finnas speciella "primers" som är till för att dra ut det där extra i skimriga ögomskuggor och pigment, Jag vet att Glamour doll eyes har något (inte säker om dom fortfarande har det dock) Och too faceds glitter glue ska tydligen fungera fint för att få fram det lilla extra med :)

Svar: Jag vet att en hårdare pensel gör jobbet lättare, men alla har inte så stor samling sminkborstar som du eller jag. Jag ville visa att det går att få packade skuggor med en fluffigare pensel också :) Och för att den gjorde sig snyggare på bild än mina andra slitna borstar ;)
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven

Kommentera inlägget här :