Flyttgubben tappade min Helmer med alla mina nagellack!

Imorgon visar jag upp Depends kommande Metallic-kollektion. Men nu måste jag bara så skriva ur mig lite om en av mina värsta mardrömmar som tyvärr inträffade på riktigt.

Vi flyttade igår och hade hyrt in ett par killar för att hjälpa till med de flesta möbler och flyttkartonger. "Ta allt i sovrummet utom den vita hurtsen som står DÄR,säger jag och pekar" Sen går jag ut i köket. 2 sekunder senare smäller det till. Går lugnt ut i hallen och ser botten på Helmer (ni vet Ikea-hurtsen som typ alla lacknördar har sina nagellack i?) ligga precis utanför dörren i trapphuset. Går tillbaka in i lägenheten men går nästan direkt tillbaka till Helmer. Ser då att några lack är trasiga. Piper ur mig "Dom är sönder" och börjar sedan störtgrina. Ringer till min sambo som är i källaren. Sen är det ganska svart.. Jag minns att jag sitter på en byrå och försöker få luft samtidigt som Henrik håller om mig. Jag tror jag fick en ångestattack. Han tappade min hurts med över 400 lack. Förmodligen närmare 500 för jag har inte räknat på länge.
När flyttmannen plockat upp alla lack och lagt de trasiga i en påse gick jag ut i trappen och såg att det var massa lack på grannens dörr. Och det var här min lacknörd uppenbarade sig. Jag såg direkt på golvet vilka lack som gått sönder. China Glaze- Good witch, China Glaze- Get carried away, Zoya- Meg och Color Club- Fly with me. Inga favoritlack men hade hela kollektionen som Good witch kommer ifrån och även hela kollektionen som Fly with me är från. Så det känns mest surt att kollektionerna nu är splittrade.

80 stycken lack fick massa lack på sig och Helmer är numera obrukbar. Bakdelen är helt böjd. Ska minsann ha ersättning för allt! Lacken plus frakt,Helmer och de lack som fick lack på sig. Så jag har mejlat en summa jag vill ha i ersättning till flyttfirman så nu får vi se vad dom anser.

TUR i oturen så var det bara 4 av (minst) 400 lack som gick sönder. Men det hade inte hänt om flyttgubben lyssnat på mig!

Vi hittade förövrigt aldrig andra delen till Color Club-flaskan :(

Kommentarer :

#1: Sofies skönhetsblogg

Fy faaan vilken mardröm! Så irriterande att de inte lyssnade på dig! Hoppas verkligen du får den ersättning du vill ha!

skriven
#2: Anonym

Stackare!! Förstår precis hur det kändes. Jag har mer än två fulla o hade blivit helt skogstokig!!! Tror faktiskt jag hade fått tillbringa några månader bakom galler dömd för grov misshandel/ försök till dråp!!
Jag har allt smink i Helmers också. Jag har sammanlagt åtta o de är mina älsklingar!! Dottern har tre. Så du förstår att jag verklige på allvar kan sätt mig in i hur då mådde!!

PS: är vi riktigt friska😛😬😳😂😘

skriven
#3: Anonym

Stackare!

skriven
#4: Lackert

Så jäkla tråkigt och dåligt :( Men verkligen tur i oturen att inte fler gick sönder, och tar ju tid att göra rent alla flaskorna med

skriven
#5: Helena

Så himla trist! Hur har det gått med reklamationen?

Svar: Vi har inte fått någon respons alls från flyttfirman. Så otroligt oproffsiga! Vi får se hur det slutar :(
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven

Kommentera inlägget här :