My make up corner

Nu är jag äntligen klar med min sminkhörna. Inte helt klar, för det ska upp tavellister blandannat, men detta får duga tills dess. Jag är inte särskilt nöjd,men det är jag visserligen aldrig. Blir inte så mycket skrivet nu, det är ganska många bilder så kika på dom istället. Bilderna ger bara en överblick, närmare presentation av produkterna får ni en annan dag. Möblerna heter Helmer (den vita hurtsen) och Kullen (de två bruna byråerna).
 
Vad tycker ni?




Vi börjar från vänster. Inne i hörnet är det lite kartonger och påsar som kan vara bra att ha. Ovanpå Helmer
Står en låda med baslack, thinner, nagelolja, filar, saxar, borttagning etc. En liten plåtkruka med mina Orly smart gels. En låda med 9 Orly lack och startkitet för smart gels.


På kullen har jag lagt en hel hög med paletter, både läpp,ögon och ansiktspaletter. Jag har gett bort/sålt ganska
många paletter. Det började bli så mycket, men det kommer jag nog ta igen. Här ligger även shimmerpaletten från Wet n wild som jag använder varje dag.


De två bakre glasen är borstar. De två andra innehåller tops och ögonpennor. Det sista glaset innehåller ögonbrynsprylar. Pennor, gel, pincett etc.


Här har vi ett litet urval av parfymer. Förutom Honey bronze oljan från The body shop. Den står framme för att den är himla vacker tycker jag.


I ytterkanten har jag en liten låda med urval av nagellack som ska testas/bloggas om.
Bredvid står en ram med en bild på mig och min mormor som togs när jag var 10 år. Ett ljus för henne. Och mitt
döda Bonsaiträd. Det är dött sedan 2008 but I still love it!


Mormor ♥


Nu kommer vi till lådorna. Översta lådan i vänstra kullen innehåller organiserat smink. Försök till organiserat iallafall. Från vänster: Mascaror, läppklet, ögonskuggor, eyeliners och primers, puder, foundation, bronzers, concealers samt rouge. De övriga lådorna i den vänstra byrån är relativt tomma så att samligen har något att växa i.


Översta lådan i den högra innehåller massa blandat. Såsom body lotion, dushcreme, solskydd, ansiktskräm, plåster, parfym, make up remover till swatches, medicin,våtservetter. Ja ni förstår tanken.


I mellersta lådan har jag kombinerat mina pyttelilla hårstylingsamling (rensade bort allt när jag började med BM)
med hårnålar, tofsar och smycken. Samt en pärm med lite blandade papper. Mest pressutskicksinformation.
Vart har min burk med tofsar tagit vägen!?


Sista lådan kunde jag inte öppna för där låg det en liten kalv ivägen. Men i den är det bara böcker.


Mattes älsklingsvovve!
 

Kommentarer :

#1: Ann-Sofie/Colour it

Vad roligt och intressant inlägg. Måste skriva nåt sånt också framöver. :-)

skriven
#2: Sofie

Ser jättefint ut och jag älskar att se hur andra förvarar sitt smink, alltid lika kul! :D

skriven
#3: Dess/Drömteori

Intressant! :)

skriven
#4: Tina

Roligt att få se hur andra förvarar sitt smink :) Har lilla kalven blivit aves skägget? ;)

skriven
#5: Helena

Det ser väl jättebra ut!

skriven
#6: beauty by therese

Men nej, är det inte jättejobbigt att du inte kan ha in benen under bänken, alltså som vid ett bord? Jag har nämlgen gjort min sminkhörna på samma sätt som du, men jag tycker det är jätteirriterande att inte kunna skjuta in benen under bordet när jag sminkar mig :(

Svar: Jag sitter inte där där jag sminkar mig, oftast sitter jag vid köksbordet där det är bättre ljus :) Men jag förstår att det är jobbigt att inte kunna "få undan benen" :(
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#7: Evelina

Åh alltid lika kul att se hur folk förvarar sitt smink :)

skriven
#8: EllenF

Älskar människor som sorterar ! :)

skriven
#9: Zarah-Lou

Woah! Värsta drömhörnan ju! ;D

skriven
#10: Blowfish

Åh vad jag längtar till min lägenhet när du publicerar detta. :D
Då ska ja köpa en Malm toalettbord att ha som sminkbord.. Och sen packa upp och organisera allt. åh åh åh jag längtar!

skriven
#11: beautybytherese

åhhhåååå, jag är SÅ avundsjuk!

skriven

Kommentera inlägget här :