Filosoferar

Jag går i funderingar på om jag ska dra ner på bloggandet. Jag tycker egentligen att det är ganska kul.
Men det är inte kul att lägga ner en massa tid och energi på något när man knappt får något tillbaka. 
Det är väldigt tomt på kommentarsfronten även fast statistiken bara ökar. (Att det ökar är bara roligt)
I takt med att statistiken ökar sjunker kommentarsstatistiken. Alltså är det något med bloggen/inläggen ni inte gillar? Dock har jag inte ändrat något eftersom jag skriver på samma sätt som alltid. 

Jag har ganska hög statistik, jag får pressutskick och möjligheter genom bloggen. Men inget av det betyder något jämfört med era åsikter. Jag driver min skönhetsbibel både för min och för er skull. För att jag vill dela med mig av mina erfarenheter,åsikter och test av olika produkter till er andra skönhetsgalningar. 
Även fast jag ofta bara uppdaterar en gång om dagen så tar det otroligt mycket tid att blogga. Det ska testas,fotas,skrivas. Det tar en massa tid. 
Det känns som att jag trampar på samma ställe och inte kommer någonstans. 

Är det något ni tycker jag kan göra bättre med bloggen? 
Vad kan få er att kommentera och dela med er av era åsikter mer?
För det tar faktiskt inte lång tid att bara skriva några rader och sedan klicka på Skicka.

(Detta är inte på något sätt ett inlägg för att tigga kommentarer. Jag vill veta vad jag kan göra för att förbättra bloggen för att ni ska VILJA kommentera mer)

I bildbrist bjuder jag på en fin chokladmaskbild ;)

Kommentarer :

#1: Pamsan

Jag är jättedålig på att kommentera emellanåt och ibland försöker jag verkligen att tänka på det. Din blogg är väldigt fin och jag gillar den massor. Kommentarer betyder så mycket mer än man kunnat ana innan man började blogga. Jag blir själv glad för varenda en. Hoppas inte att du tappar blogglusten. Sen är jag nog bäst på att kommentera hos renodlade nagelbloggar av någon anledning. Dumt

skriven
#2: Frida

Jag läser din blogg, alla inlägg. Är dock väldigt lat med att kommentera, inte bara din blogg utan på alla bloggar, för jag läser oftast via Google Reader i mobilen och där är det bökigt att kommentera.
En sak såg jag nu dock när jag skulle skriva detta, det är svårt att se fälten där man skriver namn, mail, kommentar etc för färgen i fälten är väldigt nära huvudbakgrundens färg om du förstår hur jag menar...
Jag är ju mest intresserad av nagellack, men jag gillar att du har lite mer blandat. Plus att du tar snygga bilder!

skriven
#3: Ann-Sofie

Vad tråkigt att det är så. Jag försöker vara inne och kommentera hos dig. Jag vet hur mycket det betyder själv när man får kommentarer i sin blogg. Jag gillar att du blandar makeup , nagellack och hudvård. Jag kan inte se att du behöver ändra på något. Du har en superbra blogg!

skriven
#4: Ninni

Jag läser oftast bloggar fr iPaden o det är så bökigt att kommenera fr den. Gillar dock din blogg jättemycket.

skriven
#5: Martina - Colourize Me

Jag är skitadåligt på att kommentera. Mest för att jag läser i mobilen och det är så himla krångligt att kommentera då. Sjukt dåligt av mig faktiskt. Men du ska veta att jag läser och gillar alla dina inlägg! Varendaste ett! <3

skriven
#6: Sofie

Jag tycker din blogg är superbra men är som de flesta andra dålig på att kommentera, läser som en annan via Google Reader och eftersom man inte är inne på bloggen då så blir det tyvärr automatiskt att man inte tänker på att kommentera utan bara bläddrar igenom alla inlägg. :/

skriven
#7: Maja

Jag tycker att din blogg är toppen! Jag läser vart enda inlägg. Jag uppskattar verkligen make-up tutorialsen (plural?)
Dock, borde jag bli bättre på att kommentera, jag inser det nu. Jag ska bättra mig.
Sluta inte att blogga!

skriven
#8: Emma Hå | shoes and beyond

Jag började läsa din blogg så sent som förra veckan så har ännu inte hunnit bilda mig någon uppfattning. Men jag hoppas att du fortsätter blogga som du gör, då lär jag börja kommentera med så fort jag vet vad jag skall säga =)

//Emma Hå

skriven
#9: Helena

Jag gillar din blogg som den är, men som du vet är det sällan jag går in på inlägg som inte handlar om lack.

Det jag inte tycker om är att hur många gånger jag än trycker på Remember Me så måste jag ändå fylla i alla mina namn och e-postuppgifter varje gång jag ska kommentera. Kan det vara så att andra också har problem med det här?

Svar: Att man måste fylla i namnet om och om igen är tyvärr inget jag kan göra något åt. Jag kan höra med hon som gjort min design ifall det kanske är något med koderna. Men man måste inte fylla i Epostadress, så kanske det blir lite lättare.
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#10: Linda

jag har samma problem som Helena här ovan. Det är ju inget annat än ett i-landsprolbem, men ändå lite störigt. Jag läser alltid din blogg, men har kanske inte alltid så mycket att tillföra mer än typ "snyggt" eller "fin färg" och då tänker jag att det inte lönt att kommentera, men det kanske det är?
KRAM/L

skriven
#11: T

Jag tycker jättemycket om din blogg, dina recensioner är sjukt bra och du verkar verkligen lägga ner tid på dem.Jag är dålig på att kommentera, något jag borde förbättra. Det är ju trots allt genom kommentarer man visar sin uppskattning för bloggare :) Du gör ett jättebra jobb md din blogg!

skriven

Kommentera inlägget här :