Recension- Deborah BBcream



Såhär står det i pressinfon 
"Precis som en foundation ger Deborahs BB-cream en fin och jämn täckning med resultatet av naturligt vacker hud. Men den gör naturligtvis mer än så. Deborah Milanos BB-cream ...

• Återuktar huden på djupet!
• Skyddar från solens skadliga strålar med solskyddsfaktor 20!
• Fungerar som en primer vilket gör att din makeup sitter perfekt hela dagen!
• Ger din hy en oslagbar lyster!"

Jag älskar den här! Det viktiga för mig är att en bbcream täcker. Det gör den här. 
Jag applicerar två lager med min stipple brush från ELF. Jag använder den här ofta istället för foundation.
Den blir inte glansig på huden,dock blir den lite kletig så man måste låsa fast den med ett puder. Det gör jag med ett transparent puder från ELF. 
Om man vill dölja finnar etc ännu mer behövs en concealer. 

Jag är inte ute efter en återfuktare,en primer eller solskyddsfaktor. Därför har jag inte testat den i det avseendet.
Den håller sig fin på huden hela dagen och det är viktigt för mig.

+ Täckningen. Jag applicerar två lager. Det blir en fint resultat på mig. 
+ Förpackningen. Hygienisk klämtub. Dessutom är den snygg!
+ Nyanser som passar ljushyade. Jag fick den mörkaste nyansen,och den är typ en nyans för mörk för mig. Så jag tror att de andra nyanserna kan passa er med väldigt ljus hy. Minus dock att folk med mörkare hy inte kan använda den.

- Doften. Kommer ni ihåg de blåa elefantgodisarna man käkade när man var liten? Eller det kanske var grodor.. iallafall,så doftar den. Violgodis. Doften försvinner dock efter ett tag.
- Behöver låsas med ett puder för att inte kleta av sig överallt. 

Pris: 139:-
Köpa igen? Denna är skickad till mig i pressyfte. Men ja,jag kommer att köpa den här när min nuvarande är slut.
Betyg: 4 av 5 romerska bågar. 









När ni skriver så fantastisk saker om mig och min blogg så får jag dåligt samvete över att ens fundera
på att sluta blogga. Klart jag fortsätter,både för min egen och för er skull! :D
Puss på er alla ♥

Kommentarer :

#1: Ann-Sofie

Vad härligt att det känns bättre nu. :-) Vill ju inte att du ska sluta blogga.
Låter som en bra BB-cream. Den ser väldigt bra ut på dig.

skriven
#2: josefina

Älskar dina recensioner! Dom förklarar mycket men på ett ''lättare'' sätt så alla fattar :)
Vart kan man köpa bb creamen?

skriven
#3: Sofie

Den här BB kan jag tänka mig att testa också, verkar bra. Och jag har precis hittat din mycket trevliga blogg så jag hoppas du fortsätter skriva länge till. :)

skriven
#4: Martina - Colourize Me

Puss på dig va! Och violgodisar, omnom!

skriven
#5: Ellen

YEEY! :D

skriven

Kommentera inlägget här :