Honeymania body scrub and Honeymania lip balm

Två av produkterna i The body shops Honeymania-serie är den här kroppsskrubben och läppbalsamet. De två produkter i serien jag gillar minst.

Honeymania body scrub är en saltbaserad kroppsskrubb med vildhonung,bivax och shiasmör. Den beskrivs som effektiv och mjukgörande i upp till 24 timmar.
Den här skrubben är alldeles för snäll för min smak. Jag upplever inte att den klarar av att skrubba bort alla döda hudceller. Däremot återfuktar den riktigt bra och kroppen känns mjukare. Den doftar gott och har en trevlig konsistens, men jag önskar att skrubben var lite rivigare för ultimat resultat.

Honeymania lip balm innehåller vildhonung och ska mjuka upp läpparna och återfukta i upp till 24 timmar.
Den innehåller inte mineralolja men jag upplever ändå att den enbart lägger sig som en hinna på läpparna utan att gå in i huden. Trots nyskrubbade läppar. Formulan är för vaxig för min del.
Jag får tyvärr ingen effekt alls av detta. Tillskillnad från deras Dragon fruit lip butter som är min ständiga följeslagare. Jag vet däremot många som uppskattar detta lip balm, så det är väldigt individuellt.

Har ni provat någon av dessa produkter, skiljer sig er åsikt från min?

Skrubben kostar 200:-/200 ml.

Lip balmet kostar 60:-/10 ml
 

Kommentera inlägget här :