Roligast vs tråkigast att läsa

Skönhetsvärlden är stor och det finns mycket att blogga om. Vissa saker är roligare att läsa än andra.
Här kommer en liten lista på vad jag uppskattar mest och minst i en skönhetsblogg. Kan inte ni göra samma sak? Antingen i en kommentar eller i er egen blogg, och skriva det i en kommentar så lägger jag upp länken i det här inlägget? :) Det blir bra feedback både för er och mig ♥


Det jag tycker är roligast att läsa om

-Nya produkter. Behöver absolut inte vara nya på marknaden, men nytt in i er samling.
-Favoriter. Det är jättekul att veta vad andra skönhetsbloggare har för favoriter.
-Förvaring och smink/nagellackssamlingar. Hordern i mig fnissar av lycka!
-Tips. Antingen praktiska eller tips om produkter, butiker etc.

Det jag tycker är tråkigast att läsa om

-Glossybox. Jag scrollar vidare direkt. Jag tycker att innehållet blivit så tråkigt, och att läsa 20 likadana inlägg på rad gör ingen glad.
-Spaltmeter med pressbilder. Nya kollektionssläpp i all ära, men fota produkterna själva istället för att lägga upp en halvmeter inlägg med pressbilder. Jag kollar hellre på dåliga egentagna bilder på kollektionerna (för de bloggare som får hem dessa kollektioner alltså) än bilderna som bifogas i pressreleasen.

 

Kommentarer :

#1: Johanna (Jolimas beautyblog)

Jag håller med dig, speciellt om pressbilderna. Men allra högst på min lista av favoriter ligger dagens makeup :D Sen gillar jag swatches och tutorials med.

Svar: Swatches gillar jag också, glömde skriva det ;) Dagens makeup är riktigt kul att se, ändå är det dom inlägg jag kommenterar minst nu när jag tänker efter. Undrar hur det kommer sig! Ändring ska det bli :D Förresten, superkul att du har börjat blogga igen! <3
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#2: Dess/Drömteori

Håller med dig! Pressbilder är så tråkiga. Speciellt när man följer många, då får man lätt 20 likadana inlägg i Bloglovin'. Klickar bort dem direkt.
En annan grej till bra-listan är swatches och recensioner!

skriven
#3: Sofies skönhetsblogg

Håller med dig och de andra som kommenterat!
Pressbilder kan med vissa kollektioner vara kul...första gången man ser dem! Men nästkommande 10 inlägg som visar samma sak skippar jag bara!

Swatches är också himla kul, tycker det är tråkigt när man visar nya produkter men inte swatchar dem! Visst om man inte gör det i samma inlägg utan går närmare in på produkterna sen men att inte göra det alls! Haha! :)

Glossybox håller jag dock inte med om, tycker det är kul så länge bloggaren skriver vad den tycker om den, tycker inte inlägg där man bara lägger upp en bild o sen skriver namnen på produkterna, vill gärna veta vad de tycker om produkterna med! Men så länge de skriver det tycker jag det är jättekul med Glossybox-inlägg :D

skriven
#4: Camilla

Håller med om det mesta. Pressbilder kan vara snygga, men som sagt - det är ju bara det första inlägget man faktiskt läser. Om det bara är en presentation om kollektionen/produkten, dvs. Men jag skummar igenom för att se om bloggaren skriver om sitt första intryck av kollektionen/produkten.

Swatches, dagens makeup-inlägg, recensioner, nya inköp och produktjämförelser är mina favoritinlägg. Glossybox-inlägg har jag gillat så länge jag själv var prenumerant (fast håller med Sofie om att det gällde inlägg med personliga åsikter och inte bara en presentation), men nu prenumererar jag inte längre och kommer förmodligen inte lusläsa Glossybox-inlägg längre.

skriven
#5: linda

Håller med. Långa rader pressbilder är sjukt tråkigt och en blogg som bara innehåller sånt plus swatches på de som fanns på pressbilderna är tråkigt. Det förlorar liksom orginaliteten då.

skriven
#6: Stina

Håller med dig om allt! Sen tycker jag allt är roligt att läsa så länge inläggen känns personliga, så det inte bara blir ett i raden bland alla skönhetsbloggar.

skriven

Kommentera inlägget här :