Mina favoriter från Real techniques

Real techniques har verkligen slagit stort i Sverige, och övriga världen också för den delen. Jag var ganska sen på bollen, men nu så. Jag har ännu inte provat någon av deras borstar för ögonsmink, utan bara för ansikte. Jag tycker att det var dom borstarna jag behövde bäst just nu.

Blush brush är min absoluta favorit av dessa tre. Så mjuk, perfekt form och ger ett perfekt resultat. Så fina mjuka kanter på rouget att man knappt behöver sudda. Det jag tycker är negativt med denna är att den är ganska dålig på att fånga upp produkten, så ett bra pigmenterat rouge är nästintill ett måste.

Powder brush är en stor och fluffig puderborste,precis som jag vill ha dem. Jag gillar inte den hårdare typen då det känns som att man drar bort all foundation under, utan jag vill ha en fluffig borste som jag kan svepa lätt över huden.

Sculpting brush är blande de nyare borstarna och är till för att skulptera ansiktet, dvs contouring. Jag använder denna med en concealer som är lite mörkare än min egen hudton för att markera kinderna. Det är nästan bara kinderna jag brukar contoura. Den är ganska hård, men ändå mjuk och gör det lätt att få produkten där man vill ha den samt att blenda ut den ordentligt.

Jag gillar dessa tre skarpt. Vilka RT-borstar gillar ni?



 

Kommentarer :

#1: Gaming Nails

Jag älskar RT-borstarna, har varit ett fan läääänge :) Expert face brush skulle jag i princip kunna lägga en hel makeup med, den funkar till allt. Och setting brush är superbra till skuggor och highlighters.

skriven
#2: Lackert

Tror bara jag har en borste i från RT men är sugen på just dessa tre :)

skriven

Kommentera inlägget här :