Recensioner: The body shop Blueberry LE

 


Blueberry har tidigare funnits hos The body shop men då bara i body butter om jag fattat det rätt. För ett par veckor sedan släpptes en Blueberry limited edition-kollektion innehållandes body butter, body scrub gelee, lip butter, shower gel och body lotion. Den doftar fantastisk av söta blåbär fast ändå inte sötsliskigt.
Här kommer en samlingsrecension för body/lip buttern och geleskrubben. The body shop har verkligen gjort en fullträff med den här kollektionen!
Duschtvålen gav jag till min sambo då jag är otroligt kräsen med duschtvålar, så den kan jag inte lova recension på.

Har ni testat Blueberry? Tycker ni som jag?

TBS Blueberry LE body butter 185:-/ 200 ml
- Innehåller blåbärsfröolja som är rik på E-vitamin och naturliga fettsyror, shiasmör och kakaosmör. Alla dessa ingredienser mjukgör huden och hjälper huden att behålla fukt under en lång tid.
Fantastisk formula som går snabbt in i huden och verkligen mjukar upp. Mina torra vinterben, främst smalben, blir som bortblåsta och jag tycker att huden känns återfuktad ett bra tag. Jag ser på olika bloggar att åsikterna är delade om blueberry, men jag är störtförälskad och ska köpa på mig ett par burkar för den här har petat ner min tidigare favorit, body butter Mango, från tronen. Sambon hälsar att han också gillar den! (Som ni kanske vet så är min sambo ofta med och testar nya produkter)
♥♥♥♥♥/5

TBS Blueberry LE lip butter 80:-/ 10 ml
- Som ni kanske kommer ihåg gillade jag inte alls lip buttret från senaste LE-kollektionen Honeymania?
Blueberry är allt Honeymania inte är. Härlig krämig konsistens som går in i läpparna och verkligen återfuktar.
Jag brukar applicera ett generöst lager på kvällen innan jag lägger mig och vaknar upp med mjuka och härliga läppar. Minus för burken, annars full pott här också!
♥♥♥♥/5

TBS Blueberry LE body scrub gelee 195:- / 200ml
- Kroppsskubb i geleform med härliga skrubbkorn och vad jag antar är blåbärsfrön. Den ser ut som blåbärssylt och jag som inte ens gillar blåbärssylt blir sugen på att ta en sked och smaka ;) Jag upplever att den skrubbar tillräckligt bra och rivigt men även här råder det delade åsikter i bloggvärlden. För min hud skrubbar den alldeles perfekt. Huden blir silkesmjuk och doftar lätt av blåbär efteråt. Helt klart värd sitt pris!
♥♥♥♥♥/5

Nomnom!
 

Kommentarer :

#1: Evelinasfina Skönhetsblogg

De ser riktigt härliga ut :)

skriven
#2: Honi

Jag tycker att skrubben var alldeles lagom för vardagsbruk men inte helt lika skrubbig som jag gärna hade velat ha det om man vill exfoliera ordentligt :-)

skriven

Kommentera inlägget här :