Mitt sminkbord

Inför Sagas ankomst var vi tvungna att möblera om lite. Detta innebar dessutom att ena terrariet fick flytta till mina två byråer jag hade som sminkbord. Så platsen för mina prylar mer än halverades. I slutet på förra veckan möblerade jag om lite och bytte förvaring till borstar, och en mysig liten "snurrgrej" där jag har lite lack och läppstift. Köpte även en bok/pärm/pappershållare att ställa upp några paletter med. Här kommer en liten bildbomb.

Jag brukar sällan tycka att det blir bra men den här gången är jag helnöjd.

Hållaren till vänster har jag gjort själv med hjälp av en kartong som jag klippt och tejpat så som jag vill ha det. Sedan har jag klätt både den och mina gamla penselglas från Ikea med presentpapper från Åhlens.


På terrariet har jag en silverbricka med lite blandat smått och gott. Nagellacksborttagning, parfym,nagellack etc.




I snurrhållaren har jag överst Depends rough sweet-kollektion då jag älskar färgerna. I mitten läppstift från The body shop, Viva la Diva och Deborah. Nederst delar av Depends sommarkollektion samt delar av Neon gellacken.




Några Too faced-paletter. Samt min favorit shimmerpalette från Wet n wild.


Blandade sminkpennor.



Och på Helmer står några av paletterna och några ligger ned. De paletter som inte platsar här ligger i en av lådorna i byråerna.
I lådan längst fram har jag det som används vid lackning av naglarna såsom bas- och topplack, filar, klippare etc.
 

Kommentarer :

#1: Sofies skönhetsblogg

Ser jättefint ut! :D
Vet du var "snurrgrejen" kommer ifrån? :D

Svar: Den köpte jag på rea på Åhlens för 49:- :D
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#2: daPerley

Blev ju bra. :) Sitter redan o skriver listor, skissar o planerar hur allt ska fördelas när jag ska flytta till sommaren. Haha, bäst att vara ute i god tid. :)

skriven
#3: Dess/Drömteori

Vad fint! Jag ska nog också skaffa ett såntdär tidningsställ till mina paletter...

skriven
#4: Lackert

Så fint och lyxigt ut :) bra med ordning å reda på allt med

skriven

Kommentera inlägget här :