Grön onsdag: Apolosophy- Creamy mint

Grön onsdag hos Karin och jag är med för första gånger på evigheter. Så kika in där för fler gröna manikyrer och makeuper. Karin visar dessutom ett av de finaste gröna jag har i min samling. Fast sitt eget exemplar förstås!

Alltså.. åååh mint! Jag kan inte få nog av mintiga nyanser. Kan.inte.få.nog. Det och nyanser i stil med Isadora-Marzipan får mig att dreggla! Åter till Creamy mint. Som det låter, ett krämigt mintfärgat lack. Lätt att lacka med och två lager räcker. Dock har jag babynaglar, så ni med lite längre kanske behöver mer. Mitt baslack har börjat knäppa sig så tyvärr fick jag mindre smickrande bubblor i lacket, men jag ides inte lacka om. Förvärkar och sammandragningar gör att jag försöker göra minsta lilla idag.

I bloggvärlden har det varit blandade åsikter om penseln men jag gillar den faktiskt. Bra tjocklek och längd samt rundad i toppen. Väldigt lätt att lacka med även om min manikyr inte är perfekt. Jag satt i soffan och hade handen på magen när jag lackade. Försöker som sagt röra mig så lite som möjligt,haha.

Apolosophys lack (och andra fantastiska produkter) hittar ni på Apotek Hjärtat och kostar 39:-/4,5ml.









Usch, har misshandlat mina naglar, nagelband och händer senaste tiden med för mycket vatten och för lite kärlek. Ändring på det from nu! Eller ja, sen för nu ska jag släpa mig in i badkaret :D

Kommentarer :

#1: Karin || Vacker & Underbar

Fin nyans! Är det bubbligt?

Svar: Lacket i sig är inte bubbligt men hade lite problem med mitt baslack. Men orkade tyvärr inte lacka om ;)
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven
#2: Helena

Jättefin nyans, har stått och kikat på dom här lacken under alla apoteksbesök på sista tiden, men lyckats hålla mig i skinnet ;)

skriven

Kommentera inlägget här :