Recension: Hawaiian tropic silk hydration face

Länge har jag längtat efter ett solskydd till ansiktet från HT. Och nu var det dags.
Inte blev jag besviken heller. Silk hydration face går ordentligt in i huden utan att lämna en glansig hinna och
återfuktar riktigt bra. Jag brukar hoppa över min vanliga ansiktskräm de dagar det är riktigt soligt ute och bara använda den här. Jag använder aldrig mindre än SPF 30 i ansiktet och den här fixar sitt jobb galant. Inte en tillstymmelse till rödhet i ansiktet efter en heldag i solen. Heldag för mig innebär inte att ligga och steka på gräsmattan utan promenader och nästan ständigt i rörelse. Den här krämen håller helt klart samma standard som solskyddet för kroppen i samma serie. Extra plus för pumpflaskan!

Mina andra ansiktssolskydd har mött sin överman och Silk hydration face är min ständiga följeslagare!

Pris: Har tyärr ingen information om det. Men kostar strax under 130 kr på H&M om jag inte minns fel.
Köpa igen: Ja, absolut!
Betyg: 5 av 5 romerska bågar.  




 

Kommentarer :

#1: daPerley

Låter ju som en riktigt lovande kräm, fick du någon vanlig bränna ändå? Hur länge/till hur många användningar uppskattar du att den räcker?

Svar: Jadå,jag blir brun iallafall :D Har använt den nästan varje dag och det är ungefär halva kvar. Dock tycker jag att det blir väldigt mycket kräm med ett helt pump,så jag brukar inte trycka ner pumpen helt. Det är kanske olika hur mycket man behöver men för mig räcker det med mindre än ett pump. Inte den drygaste ansiktskrämen jag har dock,men helt klart värd sina pengar :D
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven

Kommentera inlägget här :