TMI tag bloggversion

Det står lite still här i bloggen nu. Inte så konstigt kanske då jag helst umgås med min lilla hummer just nu. Dessutom har vi haft visning på lägenheten så typ a.l.l.a skönhetsprylar har varit undanplockade så jag har inte kunnat fota nyheter. Nåväl, alla älskar att läsa personliga saker om bloggare (ni som påstår att ni inte gillar det ljuger ;) och jag hittade den här tagen hos fina Camelliss. Jag är på så nu kör vi!

1: What are you wearing? Rutiga pyamasbyxor som jag i princp bott i sedan förlossningen. Hatar kläder!

2: Ever been in love? Japp! Och är fortfarande. Varje dag!

3: Ever had a terrible breakup? Den värsta.

4: How tall are you? 171 cm

5: How much do you weigh? Alldeles för mycket nu pga gravidkilon.

6: Any tattoos? Några stycken. 7 rättare sagt. Var tvungen att räkna pga dålig koll. Nåväl, början på min sleeve ska påbörjas inom ett par månader!!

7: Any piercings? Har bara 3 av 11 kvar. Conch (i örat) ,tungan och medusa (överläppen)

8: OTP? Kate och Sawyer i Lost. Damn you Juliet!!

9: Favorite shows? Game of thrones,Supernatural,The walking dead,Lost,Desperate housewives,Breaking bad.
Alltså, jag är serienördarnas nörd. Följer hur många som helst! Kom på några till. The killing,Californication,True Blood,Sons of anarchy,Greys anatomy,Gossip girl,The OC

10: Favorite bands? Kent. Har varit så länge jag kan minnas.

11: Something you miss? Solen, som alla andra. Men det har varit sjukt deprimerande väder senaste veckan.

12: Favorite song? Just nu: Kent-Godhet. Alltid: Kent- Dom andra. The motorhomes- Into the night

13: How old are you? 23 år och 1 månad exakt.

14: Zodiac sign? Vädur.

15: Quality you look for in a partner? Humor, uppriktighet och ödmjukhet.

16: Favorite Quote? Jag vet inte varför men "om ingen tittar så syns man inte" har etsat sig fast i mitt huvud. Från Kalle Stropp och Grodan Boll...

17: Favorite actor? Jason Statham

18: Favorite color? Rosa! Fast svart när det gäller kläder.

19: Loud music or soft? Beror på situation. Ska jag ligga på spikmattan så lågt, annars oftast högt.

20: Where do you go when you’re sad? Oftast duschen. Eller sitter och fulgråter i soffan.

21: How long does it take you to shower? Beror på situation. Snabbdusch = 5 min. Normaldusch = 15 min
Post förlossningsdusch= 30-90 min pga får inte bada på några veckor. Duscha pga ledsen-dusch= Tills jag tröttnar.

22: How long does it take you to get ready in the morning? Beror på situation men runt 20 min.

23: Ever been in a physical fight? Ja, i mina ungdomsår.

24: Turn on? Om vi går på ytlighet. Jag är svag för långt hår och tatueringar. Och nästan vilken kille som helst blir snyggare med piercing i näsvingen! Min sambos skägg är sexigt också.

25: Turn off? Mycket kroppsbehåring. Typ...Sean Connery-behåring får mig att vilja kräkas.

26: The reason I joined Youtube? Varför jag började blogga alltså. Började när jag var 15 pga var trend. Dagens strumpor var ett dagligt återkommande ämne. Övergick till enbart skönhet för att det är det bästa som finns.

27: Fears? Höjder. Blir svettig bara jag ser höjder på film. Hatar verkligen sjögräs och har fått diverse panikattacker pga denna djävulens avkomma. Kanske ingen rädsla,men har en större fobi för disktrasor.

28: Last thing that made you cry? Min dotter. Eller ja, inte hon i sig men situationen. Kände mig så liten och värdelös. Hon ville dock bara rapa så det var inte mitt fel, då kändes det bättre och jag började le istället. 

29: Last time you said you loved someone? Varje dag. På riktigt, jag har ett sjukligt behov av att säga till folk att jag älskar dom. Sambon, dottern,hunden och ormarna hör det varje dag. Dessutom sitter jag i sängen ibland och vinkar till ormen som bor i sovrummet. Kommer helt klart bli en crazy snake lady när jag är gammal. Då kan jag sitta där och vinka som ett fån åt mina 370 ormar.

30: Meaning behind your Blog Name? Inte så svårt att räkna ut. Det är skönhet av mig. Alltså Michaela.

31: Last book you read? Danslärarens återkomst av Mankell. Eller Sandmannen av Kepler.

32: The books you’re currently reading? Tyvärr ingen just nu. Behöver fylla på mitt bokförråd.

33: Last show you watched? Desperate housewives.

34: Last person you talked to? Sambon. Eller hunden om hon räknas?

35: The relationship between you and the person you last texted? Sambo. Jag skickade ett sms att vi skulle bli försenade för farfar körde en omväg på sisådär 4-5 mil för den vanliga vägen "är så jävla tråkig".

36: Favorite food? Ändrar mig typ.. hela tiden. Men smörgås <3 och pasta!

37: Places you want to visit? Central Park i New York. Och någonstans där det finns späckhuggare.

38: Last place you were? Finland 2011.

39: Do you have a crush? Sambon såklart.

40: Last time you kissed someone? Tidigare idag.

41: Last time you were insulted? Inget jag lagt på minnet. Men förmodligen under graviditeten. Man kommenterar inte folks kroppar bara för att någon är gravid! Oavsett om det är "Vad liten du är".

42: Favorite flavor of sweet? Choklad is my friend.

43: What instruments do you play? Spotify!

44: Favorite piece of jewelery? Min förlovningsring.

45: Last sport you played? Tillåt mig att skratta. Hahahaha. Nej men ärligt. I don't do sports. Fast att ta sig upp ur sängen in på toan efter kejsarsnittet kändes som ett helt träningspass.

46: Last song you sang? Kent- Ismael. Försökte trösta det lilla barnet. Hon skrek ännu mer.

47: Favorite chat up line? Ingen som jag använt eller fallit för. Men kommer alltid minnas studentkryssningen när en bekant säger "Tjena pudding,här står du och dallrar" till en tjej av storlek större. Han fick sig en smällity.

48: Have you ever used it? Nope.

49: Last time you hung out with anyone? Förutom dom jag bor med så var det mamma,farfar,farmor igår.

50: Who should answer these questions next? Alla som vill! Och kommentera gärna länken till inlägget om ni svarar. Mvh Nyfiken tjej!

 

Kommentarer :

#1: Heidi

Men?! Ska ni flytta? Kram <3

Svar: Här svarar vi på kommentarer snabbast i världen! #AnvänderKnapptDatornLängre. Vi ska inte flytta. Vi hade värdering av lägenheten och visning på en som kom 2a i en budgivning på en lägenhet här i huset. Han var dock för snål för att betala ett par tre hundra extra i månaden för en 3 kvadrat större lägenhet ;) Dessa 3 kvadrat är dessutom en klädkammare som inte finns i lägenheten han budade på. His loss ;)
Beauty by M- Michaela Norlin

skriven

Kommentera inlägget här :